Jednym z jej elementów, szczególnie widocznym w ostatnich miesiącach, jest odrywanie się organizacji od biur i ich rozpraszanie.

Dotąd, jak chcieliśmy zobaczyć w jaki sposób pracuje pracownik, wystarczyło baczne obserwowanie go w biurze, co dzisiaj nie jest możliwe. Ponieważ większość pracy w organizacjach, które są systemami złożonymi, opiera się na komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami, elementami tego systemu, tylko analiza przepływu komunikacji jest w stanie efektywnie nam pokazać, jak organizacja funkcjonuje. Pokazać rzeczywistą strukturę organizacyjną, pomóc w wyłonieniu nieformalnych liderów, zidentyfikować kulturę firmową, ale też zweryfikować, gdzie pojawiają się opóźnienia, jak zoptymalizować proces pracy, a także, gdy jest to konieczne, ocenić którzy z pracowników są dla organizacji najbardziej potrzebni pod kątem całego procesu pracy.

Jednym z jej elementów, szczególnie widocznym w ostatnich miesiącach, jest odrywanie się organizacji od biur i ich rozpraszanie.

Dotąd, jak chcieliśmy zobaczyć w jaki sposób pracuje pracownik, wystarczyło baczne obserwowanie go w biurze, co dzisiaj nie jest możliwe. Ponieważ większość pracy w organizacjach, które są systemami złożonymi, opiera się na komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami, elementami tego systemu, tylko analiza przepływu komunikacji jest w stanie efektywnie nam pokazać, jak organizacja funkcjonuje. Pokazać rzeczywistą strukturę organizacyjną, pomóc w wyłonieniu nieformalnych liderów, zidentyfikować kulturę firmową, ale też zweryfikować, gdzie pojawiają się opóźnienia, jak zoptymalizować proces pracy, a także, gdy jest to konieczne, ocenić którzy z pracowników są dla organizacji najbardziej potrzebni pod kątem całego procesu pracy.

Jednym z jej elementów, szczególnie widocznym w ostatnich miesiącach, jest odrywanie się organizacji od biur i ich rozpraszanie.

Dotąd, jak chcieliśmy zobaczyć w jaki sposób pracuje pracownik, wystarczyło baczne obserwowanie go w biurze, co dzisiaj nie jest możliwe. Ponieważ większość pracy w organizacjach, które są systemami złożonymi, opiera się na komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami, elementami tego systemu, tylko analiza przepływu komunikacji jest w stanie efektywnie nam pokazać, jak organizacja funkcjonuje. Pokazać rzeczywistą strukturę organizacyjną, pomóc w wyłonieniu nieformalnych liderów, zidentyfikować kulturę firmową, ale też zweryfikować, gdzie pojawiają się opóźnienia, jak zoptymalizować proces pracy, a także, gdy jest to konieczne, ocenić którzy z pracowników są dla organizacji najbardziej potrzebni pod kątem całego procesu pracy.

Tak wygląda Wasza firma

Ciężko się zorientować, jak wygląda przebieg prac. Zabieg zidentyfikowania wąskich gardeł pozwala uporządkować relacje, pokazać kto w organizacji jest wąskim gardłem i jak bardzo.

Tak wygląda Wasza firma

Ciężko się zorientować, jak wygląda przebieg prac. Zabieg zidentyfikowania wąskich gardeł pozwala uporządkować relacje, pokazać kto w organizacji jest wąskim gardłem i jak bardzo.

Tak wygląda Wasza firma

Ciężko się zorientować, jak wygląda przebieg prac. Zabieg zidentyfikowania wąskich gardeł pozwala uporządkować relacje, pokazać kto w organizacji jest wąskim gardłem i jak bardzo.

Na tym grafie została wyfiltrowana komunikacja ogólna i pokazana jest tylko komunikacja wąskich gardeł. Czerwone kropki to pracownicy, którzy są tzw. wąskimi gardłami, to znaczy, że wysyłane do nich informacje utykają.

Na tym grafie została wyfiltrowana komunikacja ogólna i pokazana jest tylko komunikacja wąskich gardeł. Czerwone kropki to pracownicy, którzy są tzw. wąskimi gardłami, to znaczy, że wysyłane do nich informacje utykają.

Na tym grafie została wyfiltrowana komunikacja ogólna i pokazana jest tylko komunikacja wąskich gardeł. Czerwone kropki to pracownicy, którzy są tzw. wąskimi gardłami, to znaczy, że wysyłane do nich informacje utykają.

Wąskie gardło

Ten pracownik jest oznaczony jest jako wąskie gardło. Choć otrzymuje wiadomości od wielu współpracowników, to wysyła je zaledwie do trzech. Jest on naszym potencjalnym ograniczeniem, które może odpowiadać za opóźnienia w tym obszarze, zaburzenia procesów lub stanowić ryzyko w procesie decyzyjnym. W tym wypadku trzeba sprawdzić jego rolę w strukturze organizacyjnej. To pozwoli stwierdzić, czy taki model jego komunikacji jest uzasadniony.

Wąskie gardło

Ten pracownik jest oznaczony jest jako wąskie gardło. Choć otrzymuje wiadomości od wielu współpracowników, to wysyła je zaledwie do trzech. Jest on naszym potencjalnym ograniczeniem, które może odpowiadać za opóźnienia w tym obszarze, zaburzenia procesów lub stanowić ryzyko w procesie decyzyjnym. W tym wypadku trzeba sprawdzić jego rolę w strukturze organizacyjnej. To pozwoli stwierdzić, czy taki model jego komunikacji jest uzasadniony.

Wąskie gardło

Ten pracownik jest oznaczony jest jako wąskie gardło. Choć otrzymuje wiadomości od wielu współpracowników, to wysyła je zaledwie do trzech. Jest on naszym potencjalnym ograniczeniem, które może odpowiadać za opóźnienia w tym obszarze, zaburzenia procesów lub stanowić ryzyko w procesie decyzyjnym. W tym wypadku trzeba sprawdzić jego rolę w strukturze organizacyjnej. To pozwoli stwierdzić, czy taki model jego komunikacji jest uzasadniony.

Przyjrzyjmy się bliżej

Z danych personalnych wynika, że funkcja, którą pełni ten pracownik, wymaga od niego drożnej komunikacji. Odpowiada on za kwestie dotyczące całej organizacji, które mają wpływ na planowania procesów i projektów, strategie długoterminowe czy planowanie budżetu. Właśnie znaleźliśmy jedną z przyczyn zaburzeń występujących w działaniu firmy.

Teraz trzeba udrożnić przepływ informacji z obszaru zajmującego się zarządzaniem ryzykiem. Prześledźmy kto otrzymuje informacje dotyczące ryzyka, aby dowiedzieć się czy docierają tam, gdzie są potrzebne.

Przyjrzyjmy się bliżej

Z danych personalnych wynika, że funkcja, którą pełni ten pracownik, wymaga od niego drożnej komunikacji. Odpowiada on za kwestie dotyczące całej organizacji, które mają wpływ na planowania procesów i projektów, strategie długoterminowe czy planowanie budżetu. Właśnie znaleźliśmy jedną z przyczyn zaburzeń występujących w działaniu firmy.

Teraz trzeba udrożnić przepływ informacji z obszaru zajmującego się zarządzaniem ryzykiem. Prześledźmy kto otrzymuje informacje dotyczące ryzyka, aby dowiedzieć się czy docierają tam, gdzie są potrzebne.

Przyjrzyjmy się bliżej

Z danych personalnych wynika, że funkcja, którą pełni ten pracownik, wymaga od niego drożnej komunikacji. Odpowiada on za kwestie dotyczące całej organizacji, które mają wpływ na planowania procesów i projektów, strategie długoterminowe czy planowanie budżetu. Właśnie znaleźliśmy jedną z przyczyn zaburzeń występujących w działaniu firmy.

Teraz trzeba udrożnić przepływ informacji z obszaru zajmującego się zarządzaniem ryzykiem. Prześledźmy kto otrzymuje informacje dotyczące ryzyka, aby dowiedzieć się czy docierają tam, gdzie są potrzebne.

Sprawdźmy przyczynę

Nasze wąskie gardło wysyła informacje tylko do trzech współpracowników. Jeden z nich znajduje się na obrzeżach struktury. Informacja u niego utyka i nie zostaje wykorzystana dalej. Kolejnych dwóch pracowników komunikuje się także między sobą i dopiero ostatni z nich (pracownik 3.) dzieli się informacją dalej.

Sprawdźmy przyczynę

Nasze wąskie gardło wysyła informacje tylko do trzech współpracowników. Jeden z nich znajduje się na obrzeżach struktury. Informacja u niego utyka i nie zostaje wykorzystana dalej. Kolejnych dwóch pracowników komunikuje się także między sobą i dopiero ostatni z nich (pracownik 3.) dzieli się informacją dalej.

Sprawdźmy przyczynę

Nasze wąskie gardło wysyła informacje tylko do trzech współpracowników. Jeden z nich znajduje się na obrzeżach struktury. Informacja u niego utyka i nie zostaje wykorzystana dalej. Kolejnych dwóch pracowników komunikuje się także między sobą i dopiero ostatni z nich (pracownik 3.) dzieli się informacją dalej.

Ten pracownik jest mostem

Przetworzona w gronie trzech pracowników informacja trafia do pracownika, który szeroko rozpowszechnia ją dalej. Ten pracownik jest mostem, czyli jedyną osobą, która w tym wypadku pośredniczy pomiędzy departamentem zarządzania ryzykiem, a resztą firmy. To jest nasz pracownik kluczowy. Jego usunięcie lub przesuniecie będzie miało widoczne konsekwencje dla działania całej organizacji.

Ten pracownik jest mostem

Przetworzona w gronie trzech pracowników informacja trafia do pracownika, który szeroko rozpowszechnia ją dalej. Ten pracownik jest mostem, czyli jedyną osobą, która w tym wypadku pośredniczy pomiędzy departamentem zarządzania ryzykiem, a resztą firmy. To jest nasz pracownik kluczowy. Jego usunięcie lub przesuniecie będzie miało widoczne konsekwencje dla działania całej organizacji.

Ten pracownik jest mostem

Przetworzona w gronie trzech pracowników informacja trafia do pracownika, który szeroko rozpowszechnia ją dalej. Ten pracownik jest mostem, czyli jedyną osobą, która w tym wypadku pośredniczy pomiędzy departamentem zarządzania ryzykiem, a resztą firmy. To jest nasz pracownik kluczowy. Jego usunięcie lub przesuniecie będzie miało widoczne konsekwencje dla działania całej organizacji.


Informacje, jakie zdobyliśmy podczas tej analizy, pomogą w usunięciu ograniczenia i usprawnieniu działania firmy.

wiemy kto jest wąskim gardłem
wiemy w jaki sposób rozprzestrzenia się informacja o ryzykach
wiemy kto jest kluczowym pracownikiem w tym zakresie
wiemy w jakim departamencie się znajduje

Informacje, jakie zdobyliśmy podczas tej analizy, pomogą w usunięciu ograniczenia i usprawnieniu działania firmy.


Informacje, jakie zdobyliśmy podczas tej analizy, pomogą w usunięciu ograniczenia i usprawnieniu działania firmy.

wiemy kto jest wąskim gardłem
wiemy w jakim departamencie się znajduje
wiemy w jaki sposób rozprzestrzenia się informacja o ryzykach
wiemy kto jest kluczowym pracownikiem w tym zakresie
wiemy kto jest wąskim gardłem
wiemy w jakim departamencie się znajduje
wiemy w jaki sposób rozprzestrzenia się informacja o ryzykach
wiemy kto jest kluczowym pracownikiem w tym zakresie

Masz pytania?

Nasi konsultanci z przyjemnością na nie odpowiedzą.


    Masz pytania?

    Nasi konsultanci z przyjemnością na nie odpowiedzą.


      Masz pytania?

      Nasi konsultanci z przyjemnością na nie odpowiedzą.